13. Σώψυχα Χωρίς Νόημα | Ιωάννα Μαλούνη

 

Κάθε συνέντευξη για δουλειά μοιάζει με κάποια άλλη. Έχουν την ίδια δήθεν ευγενική συνεντεύκτρια με τα κοκκάλινα γυαλιά ή έναν αυστηρό κύριο να σου κάνει τις ίδιες ψαρωτικές ερωτήσεις, για να κόψει αν θα γίνει κι εσύ ένα ενοχλητικό corporate. Το είχα ζήσει πολλές φορές και ποτέ δεν πάλιωνε.

Είχαν το βιογραφικό μου τυπωμένο και μια άλλη εκδοχή της φιγούρας αυτής του ανθρώπινου δυναμικού, μια σχετικά νέα συνεντεύκτρια, με σοβαρό ύφος, να μου ζητάει να μιλήσω για τον εαυτό μου. Μου ήρθε αυτόματα να της πω «έχω πρωτοκοσμικά προβλήματα» και κατέληξα να της μιλάω για τα προσόντα μου, για το πόσο καλή προλετάρια θα γινόμουν. Εκείνη μου εξήγησε με τι projects θα ασχοληθώ, αν κάνουν την τιμή να με προσλάβουν. Ήθελα σχεδόν να ενθουσιαστώ μα ήξερα ότι θα μου έβγαινε σε κακό.

«Να σας ρωτήσω κάτι;»

Αφού μιλήσαμε για τη συνέντευξη, η Κλαίρη ήθελε να δώσει απάντηση σε σκέψεις που την απασχολούσαν, εδώ κι ώρα.

«Ρίχτο!» έκανε ο Άρης.

«Πιστεύετε ότι ο Αποστόλης δεν είναι το άτομο που θα έπρεπε να είναι μαζί μου;»

Δε μου άρεσε η ερώτησή της.

«Γιατί το ρωτάς αυτό;» έκανα. «Έγινε κάτι;»

«Δε μοιάζετε να τον εκτιμάτε ιδιαίτερα» μας εξήγησε.

«Ε, και;» είπε ο Άρης. «Αν εσένα σε καλύπτει, εμάς δε μας πέφτει λόγος»

Ανακουφίστηκε.

Βρισκόμασταν στο κεντρικό κτίριο του πανεπιστημίου Αθηνών. Περιμέναμε να ξεκινήσει η εκδήλωση για την οποία δούλευε ο Μίλτος μαζί με τον καθηγητή του. Ευχόμασταν να πάει πραγματικά καλά γιατί ο Μίλτος δεν ήταν καλά εκείνη την περίοδο και του άξιζε μια ευκαιρία να νιώσει λίγο καλύτερα. Αισθανόταν μπερδεμένος, φθηνός κι άχρηστος. Όπως κι οι τέσσερις μας, τουλάχισταν για μια φορά εσχάτως.

Οι πρώτοι ομιλητές στην εκδήλωση ήταν όσο βαρετοί χρειαζόταν για να τους κουτσομπολεύουμε εγώ κι η Κλαίρη. Ο Άρης κοντοστεκόταν στη σιωπή του και δε θέλαμε να τον ενοχλήσουμε. Ξέραμε ότι θα ήταν σιωπηλός για πολύ ακόμα.

«Αν οι περιπέτειες μου γράφονταν σε βιβλίο, θα με είχαν για καρικατούρα, ε;» μας ρώτησε κάποια στιγμή.

«Είναι πολύ ναρκισσιστικό να σκέφτεσαι βιβλίο με τις περιπέτειες σου» έκανε η Κλαίρη.

«Είμαι ο τύπος που, από τότε που έφυγε η γκόμενά του, έχει πέσει σε μαύρο πένθος. Θα θέλουν να σκοτωθώ στην επόμενη σελίδα, να υπάρξουν flashbacks πιο ήπια, να εξηγούν τα χάλια μου, να απαλλαγούν κάποια στιγμή από την κλάψα μου και θα έστελναν death threats στο συγγραφέα»

«Οι θλιμμένοι ήρωες υπάρχουν επειδή υπάρχει μια αντίστοιχη περίπτωση εκεί έξω» του είπα. «Η ίδια η ζωή είναι μια υπερβολή κι έχεις κάθε δικαίωμα ν’ αντιδράσεις υπερβολικά, άσχετα με τις κοινωνικές επιταγές. Μη νιώθεις τύψεις που δεν την έχεις ξεπεράσει ακόμα. Όλοι μας έχουμε την ανάγκη να θρηνήσουμε για κάτι για πολύ. Θέλουμε το χρόνο μας»

Δεν πρόλαβε να μου πει κάτι. Είχε έρθει η σειρά του Μίλτου να μιλήσει στο κοινό. Τον ακούγαμε με το σύνηθη μας θαυμασμό – αυτό το παιδί ήταν τόσο άρτιο επαγγελματικά.

«Έσκισες!» του είπαμε μετά την εκδήλωση.

Χαμογέλασε.

«Σας αγαπάω, ρε μαλάκες!» αναφώνισε και μας αγκάλιασε.

«Σταμάτα να λες ότι είσαι άχρηστος!» του επισήμανα. «Είσαι από τα πιο ταλαντούχα άτομα που ξέρω και θέλω να σου πετάξω διαγαλαξιακές καρδούλες όταν θυμάμαι εκείνο το βράδυ, που έσωσες τη Φαίδρα!»

Χαμογέλασε ξανά.

«Ήταν μια στιγμή που ένιωσα ζωντανός» έκανε.

«Σώζουμε άλλους για να σώσουμε και τις ψυχές μας» είπα.

«Οκ, αυτό ακούστηκε πολύ δήθεν!» με πείραξε η Κλαίρη. «Εμένα δε με ρίχνεις έτσι!»

«Λογικό» είπα. «Εσένα σ’ έριξε ο Αποστόλης όταν σου μίλησε για το προφίλ του στο Hi 5!»

Ήμασταν χαρούμενοι. Ήταν φανερό.

«Έχει παρτάρα το Σάββατο» μας είπε ο Άρης. «Θα πάμε, για να γίνω εγώ τύφλα, εσείς θα γελάτε μαζί μου, επειδή θα είστε κι εσείς στα ίδια, και θα καταλήγουμε στις 6 το πρωί να λέμε σώψυχα, χωρίς νόημα»

«Δεν τα χάνω αυτά!» έκανε η Κλαίρη

https://www.youtube.com/watch?v=IutDwEH7XKw

Σχολιάστε

