Η αποστροφή μου για την αρρωστημένη Τέχνη | Ελλάδα Κράλλη

 

Είναι κάποια πράγματα στη ζωή μας που δεν τα συνειδητοποιούμε μέχρι να έρθει η κατάλληλη στιγμή. Πριν λίγο διάστημα αφιέρωσα τον χρόνο μου γράφοντας για τις disturbing ταινίες και γενικώς είχα καταλήξει σε έναν κόσμο που έχει χαθεί στο χάος.
Αυτά τα λίγα λόγια που θα σας γράψω σήμερα μπορεί να σας φανούν επανάληψη, αλλά με κάποια διαφορά. Είχα αναφέρει ότι είχε πλάκα να βλέπω το πρόσωπο της φίλης μου να παίρνει γκριμάτσες βλέποντας τέτοιου είδους ταινίες. Με τον καιρό όμως αυτό που το έβλεπα ως πλάκα άλλαξε, γιατί άρχισε να με πιάνει η φρίκη.

 
«Πραγματικά τι ήθελα και πρότεινα να πάμε να δούμε την ταινία Raw στο σινεμά;»
Απορώ με τον εαυτό μου. Πρότεινα στη φίλη μου, τη μικρή μου αδελφή και την σχέση μου. Σκέφτηκα ότι θα είναι ταινία challenge επειδή είναι shocking. Δεν ήταν όμως τα πράγματα έτσι τελικά, διότι τα γέλια που με είχαν πιάσει ήταν άμυνα ώστε να μην φρικάρω με αυτά που έβλεπα. Η σχέση μου όμως έφυγε μισή ώρα πριν τελειώσει η ταινία, όχι επειδή είχε αηδιάσει, αλλά επειδή είχε νευριάσει με την απάθεια του κόσμου. Εγώ εκείνη την στιγμή δεν ήξερα τι να αισθανθώ, γιατί από τη μια ήμουν κάπως που έφυγε η σχέση μου και από την άλλη δεν ήθελα να παρατήσω τα κορίτσια. Δεν κατάφερα να καθίσω μαζί τους επειδή ήδη η φρίκη είχε μπει μέσα στο κεφάλι μου. Γύρισα και τους είπα : «Σας ζητώ συγνώμη που σας πρότεινα αυτή την ταινία».

 
Μετά έφυγα και πάλι καλά που πρόλαβα την σχέση μου στον δρόμο. Μόλις βγήκα έξω πλάνταξα στο κλάμα. Συνειδητοποίησα ότι βρισκόμουν στο σινεμά και αντί να δω κάτι καλό ακόμα και ένα θρίλερ που μου αρέσουν, είδα κάτι αρρωστημένο που οι περισσότεροι στις μέρες μας αποκαλούν τέχνη. Πήρα την απόφαση να μην ξαναδώ κανένα τέτοιο έργο πια, διότι μου προκαλεί μεγάλη ταραχή μέσα μου. Αναστατώνομαι όταν αντικρίζω αδιεξοδικές καταστάσεις. Είμαι κι εγώ καλλιτεχνικό άτομο, μα μου βγαίνει να δημιουργήσω κάτι όμορφο όχι να πνιγώ σε ένα κενό.

 
Υπάρχουν βέβαια και αρνητικά συναισθήματα μέσα από την Τέχνη που πιστεύω είναι το ξέσπασμα του κάθε καλλιτέχνη. Εκεί θα καταλάβω γιατί το έκανε κάποιος επειδή και εμένα πολλές φορές στη γραφή μου θα φανεί θλίψη, πόνος, περίεργες σκέψεις, αλλά τις περισσότερες φορές τα γράφω για να ξεσπάσω όχι ότι μου αρέσει να είμαι με αυτά τα συναισθήματα μιας και είμαι χαρούμενο άτομο. Το έχω συζητήσει πολλές φορές με ανθρώπους ότι η Τέχνη δεν είναι μέσον να φανεί ένα αδιέξοδο. Σχεδόν όλοι πλέον έχουν βρει αυτή την εύκολη λύση. Και με πιάνει η κλασσική απορία : «Γιατί μέσα από ένα αρρωστημένο αδιέξοδο δεν βγαίνει μια λύση;»
«Γιατί οι άνθρωποι αρέσκονται με κάθε είδους αρρώστια αποκαλώντας το ως αριστούργημα ή να το επικροτούν;».

 
Αρκετές φορές έχω νιώσει ότι είμαι σαν εξωγήινο ον εκφράζοντας τη γνώμη μου. Τα σχόλια τους συνήθως είναι πως εμείς ως λαός έχουμε μείνει πίσω από πλευράς Τέχνης επειδή στο εξωτερικό είναι πιο προχωρημένοι σε διάφορες απόψεις. Άλλο να προχωράς προοδευτικά και άλλο να παραμένεις σε μια αρρώστια και να το θεωρείς τελειότητα. Η Τέχνη που το ξεχνάει ο κόσμος έχει δείξει τόσα όμορφα πράγματα και με αυτά τα δήθεν προχωρημένα, τα προσπερνάει.

 
Μπορώ να αναφέρω κάποιους καλλιτέχνες που δεν είναι αδιεξοδικοί με τα έργα τους, αλλά πάντα θα δείξουν μια πορεία προς το καλό, θα θέσουν ερωτήματα και θα βοηθήσουν στο τέλος το πνεύμα μας. Μέσα σε αυτούς για μένα είναι ο Guillermo del Toro, M. Night Shyamalan, Christopher Nolan. Φυσικά είναι και άλλοι όχι μόνο σκηνοθέτες μα συγγραφείς και γενικότερα άλλα άτομα γύρω από τον κόσμο της Τέχνης που αυτή την στιγμή το μυαλό μου κολλάει για να τους αναφέρω.

 
Ειλικρινά και μέσα από τα βάθη της καρδιάς μου με αυτές τις λίγες λέξεις που σας γράφω εύχομαι να υπάρχουν άτομα σαν εμένα που θα καταλάβουν τι εννοώ και δεν θα είναι βυθισμένα σε μια πραγματικότητα διαφθοράς και αρρώστιας. Θα είναι εκείνοι που θα πορεύονται σε πιο φωτεινά μονοπάτια και δεν θα είναι έρμαια του σκοταδιού που μόνο πλάνη δίνει και χάος.

 
Δεν περιμένω φυσικά να με κατανοήσουν οι άνθρωποι, αλλά ευελπιστώ να πιάσουν τόπο τα λόγια μου σε αυτούς που αληθινά το αξίζουν.

Σχολιάστε

