Νοσταλγία μιας ανύπαρκτης εποχής | Ελλάδα Κράλλη

Από μικρή πάντα χάζευα τον ουρανό και τα σύννεφα. Μου έχει μείνει ακόμα και τώρα. Ώρες-ώρες παρατηρώ τα σχήματα που παίρνουν τα σύννεφα. Αν έχω διάθεση βγάζω και καμιά φωτογραφία.
Μου έχουν πει αρκετοί ότι έχω νοσταλγικό βλέμμα και ίσως και καμιά φορά μελαγχολικό. Αναφέρομαι κυρίως σε φωτογραφίες. Επίσης κόσμος μου έχει επισημάνει ότι μου πάει το χαμόγελο και ότι βγαίνω πολύ σοβαρή. Δεν το επιδιώκω να έχω τέτοια σοβαρότητα. Ότι φωτογραφία βγάζω είναι αυθόρμητη τις περισσότερες φορές.
Ένας φίλος μου ειδικά περιέγραψε ότι το ύφος μου θυμίζει άλλη εποχή, ότι μοιάζω σαν αριστοκράτισσα του 1800. Οφείλω να ομολογήσω ότι το μόνο που μου άρεσε σε πιο παλιές εποχές είναι τα ρούχα που φορούσαν οι γυναίκες και ο αέρας τους. Φυσικά είχα μάθει πόσο επώδυνο ήταν να φορεθούν και αρκετές φορές το τόσο όμορφο θέαμα κατέληγε ακόμα και στον θάνατο. Αναφέρομαι στους κορσέδες που καμία σχέση δεν έχουν με αυτά που φοράω εγώ και άλλες κοπέλες που είμαστε στο ίδιο σκοτεινό στυλ.
Η γοτθική σκηνή με παρέσυρε στα δίχτυα της το 2009. Μου άρεσε που υιοθέτησα αυτό το στυλ από το τότε και όχι νωρίτερα, διότι ταιριάζει με τον ονειροπόλο χαρακτήρα μου. Από μικρή βέβαια ονειροπολούσα για πολλά, αλλά δεν μου είχε βγει τι στυλ θα ακολουθήσω. Αρκετά κορίτσια το γκόθικ ντύσιμο το ξεκινούν από την εφηβεία και μεγαλώνοντας αλλάζουν εντελώς το στυλ τους. Εμένα μου βγήκε μετά την εφηβεία και μέχρι σήμερα ακόμα μου αρέσει να ντύνομαι έτσι. Βέβαια δεν μπορώ κάθε μέρα να φοράω κορσέδες, μακριές φούστες και φορέματα. Θα ήθελα, αλλά βρίσκομαι σε αυτή την εποχή που έχω γεννηθεί και συμβαδίζω με αυτή. Γιατί φανταστείτε κάποια το 1800 να ντυνόταν όπως εμείς; Θα φαινόταν παράξενο. Έτσι είναι και στην εποχή μας. Αν ντυνόμασταν τόσο έντονα όπως τότε θα ήταν περίεργο. Δεν το θεωρώ γελοίο φυσικά, αλλά μου αρέσει να συνδυάζω τη μοντέρνα εποχή με την παλιά. Επίσης, είναι δύσκολο να βρω δουλειά αν ντυνόμουν σαν πριγκίπισσα (όχι πως θα είχα πρόβλημα βέβαια).
Μπαίνοντας στο γκόθικ στοιχείο ήρθα πιο κοντά σε μια νοσταλγία εποχής. Μου είχε πει κάποτε κάποιος ότι η γκόθικ εποχή δεν υπήρξε ποτέ. Γοτθική διακόσμηση και αρχιτεκτονική υπήρξε, μα όχι όπως το θεωρούν οι περισσότεροι σήμερα. Το γκόθικ είναι μια πιο σκοτεινή εκδοχή του βικτωριανού. Μπήκα στον χώρο του σκοταδιού που πραγματικά με τρόμαξε. Δεν μπορώ να καταλάβω εκείνους τους ανθρώπους που το αγαπούν και φοβούνται το φως. Ακόμα δεν μπορώ να κατανοήσω τον λόγο που αποζητούν τον θάνατο αρκετοί. Αυτή βέβαια είναι μια μεγάλη συζήτηση που αν την ξεκινήσω θα γράψω πολλές σελίδες και δεν θέλω να σας κουράσω.
Ξεπερνώντας την περίοδο που το σκοτάδι με είχε τυλίξει, βαδίζοντας και πάλι στο πολυαγαπημένο μου φως με τον πολύχρωμο ουρανό και τα σύννεφα του, κατάλαβα ότι η νοσταλγία στα μάτια μου δεν ήταν για το στυλ που μου αρέσει ούτε για την βικτωριανή εποχή που τόσο λατρεύω την ενδυματολογία της. Η νοσταλγία μου ήταν για μια καλύτερη ανθρωπότητα. Πρόσφατα μου βγήκε αυθόρμητα η φράση : «Νοσταλγώ μια εποχή με καλύτερους ανθρώπους».
Συνειδητοποίησα ότι δεν παίζει κανέναν απολύτως ρόλο σε ποια εποχή γεννηθήκαμε. Οι τρόποι συμπεριφοράς και τα συναισθήματα καθορίζουν ποιοι είμαστε. Δυστυχώς έχω συναντήσει ζηλοφθονία, κακία, μίσος και πολλά άλλα αρνητικά συναισθήματα. Για χρόνια σκεφτόμουν ότι γεννήθηκα σε λάθος εποχή, μα πιστεύω σε όποια εποχή και να γεννιόμουν θα αισθανόμουν ακριβώς το ίδιο. Πολλές φορές απορώ για τον θεό που μας έπλασε αν τυχόν θλίβεται με αυτά που κάνουν τα δημιουργήματα του.
Πιστεύω δεν θα πάψω ποτέ να είμαι ονειροπόλα, επειδή τα όνειρα μου δίνουν πνοή να προχωρήσω μπροστά σε σχέση με τη μοιρολατρία που την κατέχουν οι άνθρωποι και εγώ δεν ξέρω πόσους αιώνες. Ίσως η νοσταλγία που νιώθω να σταματήσει κάποτε… δύσκολο… μα όχι αδύνατο…

Σχολιάστε

