Είδαμε: Moonlight | Πάστα Φλώρα

 

Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Δράματος, 8 υποψηφιότητες για Όσκαρ, μια ταινία για την ελευθερία στην επιλογή ταυτότητας την άνθιση κοινωνικών στερεότυπων με μια τεράστια πινελιά απροσδόκητου ρομάντζο.

Καθώς πλησιάζουν τα Όσκαρ και ενώ παράλληλα εδώ και μήνες γίνεται σφαγή για τα πολυπόθητα αυτά αγαλματίδια, το Moonlight έρχεται για να μείνει και να τα σαρώσει όλα μεταξύ άλλων. Όπως μας αναφέρει ο Berry Jenkins, όταν το φεγγαρόφωτο πέφτει πάνω στο μαύρο δέρμα, το κάνει να φαίνεται μπλε. Ένα φως που δεν στιγματίζει, δέρμα, χρώμα, επιθυμία, επιλογή. Ένα φως που σέβεται την επιλογή και την ελευθερία νου και σώματος.

 

moonlight

 

Βασισμένος ο Berry Jenkins στο θεατρικό έργο «In Moonlight Black Boys Look Blue» του Τάρελ Άλβιν, μας αποκαλύπτει την δεύτερη κινηματογραφική, μεγάλη μήκους, δουλειά του.

Μαιάμι, αρχές 90′. Γκέτο

Ένα παιδί με αναστολές μεγαλωμένο από μάνα εθισμένη σε ναρκωτικές ουσίες, βρίσκει την οικογενειακή στοργή και φιγούρα του πατέρα στον τότε διακινητή ουσιών, αυτός ο δεσμός θα σταθεί ικανός να σπάσει τον φόβο της απόρριψης, την αποδοχή του εαυτού και το συναίσθημα της αγάπης. Αρετές και ανάγκες που βοήθησαν τον «Little» να αντεπεξέλθει στην ομοφοβία, το ενδοσχολικό bullying, την ραγισμένη σχέση με την ναρκομανή μητέρα του.

 

film_moonlight1

Θα μπορούσε κανείς να πει πως το Moonlight αγγίζει την μειονότητα της μειονότητας. Πόσο δύσκολο είναι να είσαι διαφορετικός σε μια κοινότητα στερεοτύπων όπως αυτή των γκέτο και δη στην παιδική και εφηβική ηλικία. Μέσα από την προβολή βίας και επιθετικότητας που πρόσταζαν και ακόμα προστάζουν τα «ταμπού του άντρα» σε τέτοιες κοινότητες, ο Berry Jenkins κατάφερε να τα αποτυπώσει με στοργή και τρυφερότητα. Η σκληρή πλευρά αυτής της κοινωνίας μπορεί να φέρεις στον θεατή μέσα από την ματιά του Jenkins, το συναίσθημα, το δάκρυ, την απόγνωση, τον πόνο.
Η ταινία χωρίζεται σε 3 κεφάλαια, όπως και οι ηλικιακές και συναισθηματικές βαθμίδες που περνάει ο πρωταγωνιστής.

Κεφάλαιο 1: «Little»

Η παιδική ηλικία, η ανάγκη για αγάπη, η άγνοια για τα συναισθήματα και τις επιθυμίες του, η τρυφερότητα.
Κεφάλιο 2: «Σαιρόν»
H εφηβεία, η φοβία για την επίθεση και η επίθεση στην επίθεση, η αποδοχή και ο σεβασμός του εαυτού με όποιο τίμημα.
Κεφάλαιο 3: «Black»
O ενήλικας πλέον Σαιρόν, αφοπλιστικός, σίγουρος και εκδηλωτικός με τις επιθυμίες του, με μια σκληράδα γίγαντα αλλά με ψυχή μικρού παιδιού.

 

moonlight1

moonlight_movie_wide

moonlight2-0

 

Φωτογραφία, μοντάζ, παραγωγή, μουσική έχουν δώσει το τελευταίο ύφασμα για τον ντύσιμο της ταινίας. Αστικά χρώματα, γκρίζα και σκουριασμένα από την μαυρίλα του γκέτο δίνουν ακριβώς την αίσθηση που πρέπει. Ο Τζέιμς Λάξτον έδωσε στις οθόνες μας αφοπλιστικά πορτραίτα των ηθοποιών, σε κάθε ηλικία, σε κάθε συναισθηματική έκβαση απογειώνοντας την ταινία με μια εικαστική ματιά. Πίνακες που έχουν να διηγηθούν, έχουν μια ιστορία να σου πουν.

 

Αδιαμφισβήτητα μια ταινία που αξίζει και απαιτεί κάθε τίτλο και κάθε υποψηφιότητα. Η θλιμμένη απόγνωση και ο βίος των ομοφυλοφίλων που καταλήγει στο πιο τρυφερό ρομάντζο και απόστημα αγάπης. Το «Moonlight» περιγράφει την διεκδίκηση των δικαιωμάτων, της αποδοχής και της ελευθερίας. Την επιθυμία του ανθρώπου να ανακαλύπτει και να περνά κάθε δυσκολία και εμπόδιο μέσα από την μοναδικότητα του.

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s