Eίδαμε: Delete στο θέατρο Underground | Αγάπη Γιαννοπούλου

Είδαμε το Delete-Διαγραφή στο θέατρο Underground  στην καρδιά της Αθήνας,  ανάμεσα στο χώρο των κρατητηρίων  της  Κομαντατούρ και το ιστορικό σινεμά  Άστυ, στήθηκε ένας  θεατρικός χώρος όπου από το πρώτο λεπτό ο θεατής νιώθει ότι ζει σε μια παράλληλη -υπόγεια ζωή στην πόλη που δε σταματά ποτέ…

 Το Delete-Διαγραφή – δύο θεατρικά μονόπρακτα της Βάνας Πεφάνη και του Παναγιώτη Μπαρμπαγιάννη σε σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη δε θα μπορούσε να καταγράψει πιο ρεαλιστικά  γεγονότα, σκέψεις, συναισθήματα  που αφορούν στο φαινόμενο του bullying. Χρησιμοποιώντας τα θεατρικά εργαλεία ο θεατής νιώθει ότι βρίσκεται και βιώνει κάτι σκληρό, αμείλικτο αλλά δυστυχώς και απόλυτα οικείο…  Κείμενα που φτάνουν στη πιο βαθιά στοιβάδα του πόνου που προκαλεί η παρενόχληση, σε όλους, πρωταγωνιστές και θεατές…  Ερμηνείες που συγκλονίζουν, μετακινούν με τεκτονικό τρόπο κάθε αντίληψη ή βίωμα που αφορούν το θέμα!

Μιλήσαμε με τη Βάνα Πεφάνη που γράφει και πρωταγωνιστεί στην παράσταση:

15673284_1206000436150850_921511135_n

 

Τα δυο μονόπρακτα του Delete-Διαγραφή έχουν θέμα το bullying… Τα δυο κείμενα καταγράφουν γεγονότα ή περιέχουν και το στοιχείο της θεατρικής υπερβολής;

Καταγράφουν φανταστικά γεγονότα, που ίσως έχουν συμβεί στ’ αλήθεια, αλλά δεν αναφέρονται σε συγκεκριμένες ειδήσεις που διαβάσαμε, ούτε είναι αληθινές μαρτυρίες  .Στο σοβαρό ατύχημα επιβάτη, είναι η αλήθεια πως αναφέρεται κάποια στιγμή ένα αληθινό περιστατικό-η περίπτωση Γιακουμάκη-αλλά επειδή το έργο είναι τοποθετημένο στο  άμεσο μέλλον, αυτή η αναφορά είναι για κάτι που συνέβη στο παρελθόν.

 

Πόσο κομβικός είναι ο ρόλος της οικογένειας;

Δεν είναι κάτι που μπορεί να υπολογιστεί σε ποσότητα. Πολύ η λίγο. Είναι κομβικός αυτό αρκεί. Πολλά παιδιά στην εποχή μας μεγαλώνουν χωρίς να μπορέσουν να δημιουργήσουν μέσα τους, λόγω έλλειψης κατάλληλων συνθηκών, τον ασφαλή δεσμό με το οικογενειακό  περιβάλλον τους με αποτέλεσμα να αδυνατούν στη συνέχεια να δημιουργήσουν ώριμες και σταθερές σχέσεις με άλλους ανθρώπους. Ένα κοινωνικό φαινόμενο που σχετίζεται με συνθήκες έλλειψης ασφαλών δεσμών με το περιβάλλον στις οποίες μεγαλώνουν τα σημερινά παιδιά είναι και η αύξηση της βίας και της επιθετικότητας των ανηλίκων.

 

Ο χώρος όπου βρίσκεται το Underground δεν είναι μια κλασική θεατρική σκηνή. Δίνει μια διαφορετική διάσταση στα έργα που επιλέγετε;

Το UNDΕRGROUND  έχει μια πολύ ισχυρή προσωπικότητα σαν χώρος. Οφείλεις να την αφουγκραστείς και να μην προσπαθήσεις να της επιβληθείς όταν σκηνοθετείς ένα έργο. Αν θέλεις ένα «κλασικό» θέατρο ,τότε πολύ απλά το UNDERGROUND  δεν σου κάνει. Είναι ένας χώρος με ιστορία, έχει μαζί του το παρελθόν και ταυτόχρονα μια σαφή εικόνα της σύγχρονης πόλης. Είναι μια  υπόγεια μικρογραφία του κέντρου.

 

 Με αφορμή το αρνητικό φαινόμενο του bullying, πιστεύετε ότι η ζωή και η καθημερινότητα μπορούν να παράγουν «δημιουργία»;

Αν είμαστε σωστοί παρατηρητές της καθημερινότητας ,πιστεύω πως ναι. Ζούμε σε μια Αθήνα που γίνεται όλο και πιο γκρίζα και οι άνθρωποι όλο και πιο πολύ παλεύουν για την επιβίωση τους. Ο δημιουργός τώρα χρειάζεται την τέχνη του περισσότερο από ποτέ. Μέσα από αυτήν, εξωτερικεύει την συσσωρευμένη ανησυχία του και ξεσπά. Δηλώνει παρών ως ενεργός πολίτης, διαδραματίζοντας ένα βαρυσήμαντο κοινωνικοπολιτικό ρόλο. Εκφράζει τα πιο ριζοσπαστικά αιτήματα της κοινωνίας μέσα από έναν τρόπο έκφρασης που είναι πανανθρώπινα κατανοητός. Από την άλλη πλευρά,  μέσα από τα έργα τους οι δημιουργοί στοχεύουν στην αποτίναξη της μιζέριας. Βάζουν χρώμα και φαντασία στον καμβά της καθημερινότητας μας. Η τέχνη μας κάνει όχι μόνον περισσότερο ευαίσθητους και εκλεπτυσμένους αισθητικά και ψυχικά  αλλά και περισσότερο αλληλέγγυους, γιατί  μας φέρνει αντιμέτωπους με την κοινή, πανανθρώπινη μοίρα μας.

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Σκηνοθεσία – φωτισμοί: Κοραής Δαμάτης

Σκηνικά – κοστούμια: Γιώργος Λυντζέρης

Βοηθός σκηνοθέτη: Τζίνα Μιάρη

ΠΑΙΖΟΥΝ:

Βασίλης Αφεντούλης, Αντώνης Καραθανασόπουλος, Τζίνα Μιάρη, Νικολίνα Μουαίμη, Ντέπυ Πάγκα, Βάνα Πεφάνη, Γιώργος Τσιάλος και Γιάννης Στεφόπουλος

Διάρκεια παράστασης: 110 λεπτά

* Η διπλή έκδοση, Σοβαρό ατύχημα επιβάτη της Βάνας Πεφάνη και τα Θεριά του Παναγιώτη Μπαρμπαγιάννη, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Vakxikon.gr,παρουσιάζονται την Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2016, στις 18.30, στο θέατρο Underground (Κοράη 4, Πλατεία Κοραή) 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s