Age Οf Indignation(07): Άχρηστα Πράγματα (Mid Season Finale) | Iωάννα Μαλούνη

Η προσφορά των παιδιών να με βρίζουν, όποτε εγώ ήθελα, ήταν αναμφισβήτητα γλυκιά μα, εν τέλει, πήγα στο ραντεβού. Ο Αναστάσης αυτή τη φορά είχε πετάξει το περιτύλιγμα του φιλήσουχου τύπου. Οι ματιές του ήταν πιο αποφασιστικές κι επικεντρώνονταν σ’ εμένα. Είχε φανερά νεύρα κι ήμουν ο τέλειος στόχος του για να ξεσπάσει. Θα μου υπενθύμιζε πόσο σάπια είμαι και θα χαιρόταν μόνος του. Μα δε θα τον άφηνα. Είχα αποφασίσει να τον στείλω αδιάβαστο.

Με ρώτησε τι κάνω, πώς πάει η δουλειά μου.

«Καλά» του είπα.

«Κάνεις μια άθλια δουλειά, που μισείς και δεν πρόκειται να κρατήσεις, σωστά;» με ρώτησε.

«Ναι, αλλά χαίρομαι που έχω δουλειά»

Ήμουν εκνευριστικά χαρούμενη κι αισιόδοξη ενώ του μιλούσα. Δε θα τον άφηνα να με νικήσει.

«Προσπαθείς να δεις θετικά τ’ ότι είσαι τόσο σάπια, ε;» με ρώτησε.

Ήθελε τόσο να με πικάρει! Για μια στιγμή, το είχε καταφέρει . Το έβλεπε στο πρόσωπό μου. Μα δε θα του περνούσε.

«Εγώ ξέρω ότι είμαι σάπια και χαίρομαι όντως γι’ αυτό» του είπα. «Δε θα σου υποκριθώ την τέλεια. Ναι, μ’ έχεις διαβάσει. Όντως, δεν είμαι ικανοποιημένη από τη ζωή μου. Μα με κάθε δυνατό τρόπο προσπαθώ να την αναβαθμίσω. Σήμερα ήρθα εδώ γιατί αντιπροσωπεύεις όλα αυτά που δε θέλω να είμαι. Είσαι ο τύπος που κριτικάρει τους άλλους, εκ του ασφαλούς, λες κι εσύ είσαι τέλειος. Και, μάντεψε, είσαι χειρότερος, πιο σάπιος  από εμένα, ακριβώς επειδή δεν κάνεις τίποτα και κάθεσαι και μου ξεφουρνίζεις τι κάνω εγώ λάθος, λες και σε έχω ρωτήσει. Δε χρειάζομαι κριτή, ούτε ψυχαναλυτή. Ναι, ξέρω ότι μισώ τη δουλειά μου, ότι παραμελώ τον εαυτό μου βοηθώντας τους άλλους, ότι έχω μείνει στάσιμη σε αρκετά πράγματα. Εσύ τι κάνεις, όμως, για να φτιάξεις τη ζωή σου; Γιατί εγώ τουλάχιστον προσπαθώ»

Με αυτά τα λόγια τον άφησα πίσω μου. Τον είχα αποστομώσει. Δεν τόλμησε καν ν’ αντιδράσει. Εγώ αισθάνθηκα νικήτρια. Με τα λόγια αυτά, είχα δεσμευθεί να μη γυρίσω σ’αυτήν την άρνηση της πραγματικότητας και, κατ’ επέκταση, της σαπίλας μου. Ήμουν ένα βήμα πιο κοντά στο να την αντιμετωπίσω αποτελεσματικά. Για πρώτη φορά, μετά από καιρό, ήξερα τι έκανα.

Απέδωσα αυτήν την απόφασή μου στο κλίμα ανανέωσης της άνοιξης. Με είχε χτυπήσει για τα καλά – και δεν ήμουν η μόνη. Κι ο Μίλτος είχε μπει σ’ αυτό το κλίμα – αυτό έδειχνε να σημαίνει το ραντεβού του με τη Φαίδρα τουλάχιστον. Είχαν ραντεβού σε ένα ροκ μπαρ στα Εξάρχεια – να ένα καλό σημάδι, ότι της άρεσε το μέρος.

Δε μας έδωσε πολλές λεπτομέρειες για το ραντεβού. Είπε μόνο πως είχε πάει καλά, πολύ ήσυχα. Υποστήριξε πως ο καιρός θα δείξει. Δεν τον έβλεπα ενθουσιασμένο, όμως. Αυτό με παραξένεψε. Απόρρησα τι τον ξενέρωσε σ’ εκείνην μα αυτός δεν έδωσε κάποια απάντηση. Το μόνο που είπε ήταν το εξής:

«Δεν έχω ξενερώσει από κάτι, απλά είμαι εγώ, ο ίδιος αβέβαιος με τα πάντα Μίλτος»

Ο Άρης, πάλι, είχε πιάσει επισήμως δουλειά. Τον είχαν προσλάβει από ένα μαγαζί να μοιράζει φυλλάδια. Ταλαιπωρούταν αρκετά, από όσο έλεγε. Κι ήταν φανερά μαυρισμένος.

«Άλλοι χαλάνε λεφτά στα σολάριουμ για να πετύχουν το μαύρισμά σου» τον πείραξα.

«Το καλό όταν δουλεύεις είναι ότι έχεις το νου σου σε πιο απλά πράγματα» μου είπε εκείνος. «Δεν έχεις καν την ενέργεια να σκεφτείς άχρηστα πράγματα, μικροπροβλήματα. Το μόνο που σκέφτεσαι είναι να πάρει ο αντιπαθητικός μπουρζουά κύριος το φυλλάδιο σου, να σου κάνει αυτήν τη χάρη, να βοηθήσει λίγο την πλέμπα, και να το ξεφορτωθείς εσύ»

Του χαμογέλασα πονηρά.

«Α, δε σκέφτεσαι την ξενιτεμένη σου κοπέλα δηλαδή;» τον ρώτησα.

«Όχι τόσο όσο πρώτα» έκανε.

Έκανε μια παύση.

«Το μυαλό μου υπολειτουργεί, επειδή ξυπνάω πολύ νωρίς για να δουλέψω» μου εξήγησε. «Δεν προλαβαίνω να της μιλήσω στο Skype γιατί πραγματικά γυρνάω σπίτι και το πρώτο πράγμα που σκέφτομαι είναι να φάω και να κοιμηθώ»

«Η πρόταση της Κλαίρης δούλεψε τέλεια δηλαδή» συνειδητοποίησα. «Πάω να της δώσω ένα παράσημο!»

Με κοίταξε βαθιά στα μάτια.

«Είναι μόνο η αρχή, Άννα» μου υπενθύμισε. «Μην αφήνεις τον εαυτό σου να πιστέψει ότι όλα έχουν φτιάξει ως δια μαγείας, γιατί έχω τους λόγους μου να σε διαψεύσω»

Ήθελα να τον ευχαριστήσω που μου θύμιζε να μη βιάζομαι και να μην απογοητεύομαι ταυτόχρονα.

 

Σχολιάστε

