Συνέντευξη: Τζιμ Γεωργιόπουλος | Η μαγευτική σκοτεινιά | Ελλάδα Κράλλη

Είναι ένας ταξιδευτής του σκοταδιού. Μια νότα μέσα στη θλίψη της μελαγχολίας. Ένας άνθρωπος χαμένος σε στιγμές και με μοναδικές μουσικές ερμηνείες. Αυτός είναι ο κόσμος Τζιμ… η αγάπη του για την σκοτεινιά της ποίησης και οι μουσικές του ανησυχίες…

 

Το ίντερνετ επιφυλάσσει κινδύνους, μα και όμορφες γνωριμίες με σημαντικούς ανθρώπους. Ένας από αυτούς ήσουν κι εσύ πολυαγαπημένε φίλε Τζιμ. Καταρχάς γιατί θες να σε φωνάζουν στα αγγλικά; Είχες ζήσει στο εξωτερικό;

Ναι πραγματικά και εγώ έχω κάνει νέους φίλους με τη νέα μορφή επικοινωνίας όπως με τιμά η δική σου φιλία. Ναι έχω γεννηθεί και μεγαλώσει στη Νέα Υόρκη. Και όταν ήρθα να μείνω Ελλάδα όλοι παλιοί και νέοι φίλοι με φώναζαν Τζιμ και μου έμεινε!
Πως ήταν τα εφηβικά σου χρόνια; Ρωτάω μιας και είμαι πολύ διαφορετικής γενιάς και θα έχεις ζήσει μοναδικές στιγμές.
Κάθε γενιά έχει τις δυσκολίες της τότε δυστυχώς η ροκ μουσική και ο ροκ τρόπος ζωής αντιμετωπιζόταν είτε με απαγορεύσεις ή με αφορισμούς !!!!!!!! Ακούγαμε ροκ μουσική από ερασιτεχνικούς σταθμούς –είχα και εγώ – που μας κυνήγαγαν ή βρίσκαμε κανένα ροκ μπαρ αν η αστυνομία το άφηνε ανοιχτό. ! Η ζωή τότε ήταν δύσκολη αν ήσουν δημοκρατικός και ανεκτικός  Αλλά οι σχέσεις μεταξύ μας έχω την αίσθηση ότι εκείνη την εποχή ήταν πιο γνήσιες.

Έχω παρατηρησει ότι είσαι ψαγμένος στις μουσικές σου επιλογές. Ασχολήθηκες ποτέ με το djing και τι απήχηση είχε; Ήταν στο εξωτερικό ή στην Ελλάδα αυτό;

Όπως ανέφερα και παραπάνω είχα κρυφά ραδιοφωνικό σταθμό. Ταυτόχρονα τα καλοκαίρια ήμουν dj στα κυκλαδίτικα νησιά για 6 χρόνια για να βγάζω τα έξοδα μου.- όμορφες εποχές – μετά για αρκετά χρόνια διοργάνωνα rock- parties!
Πόσο πολύ αγαπάς την μουσική; Τι συναισθήματα σου δημιουργεί; Πως σε γεμίζει;
Στη σκοτεινιά βρίσκω γαλήνη στη μουσική βρίσκω την απόδραση μου, σε όλη μου τη ζωή ακόμα και στην επαγγελματική ήταν αναπόσπαστο κομμάτι μου. Με μεγάλωσε, με τάισε (κυριολεκτικά και μεταφορικά) ανέπτυξα την αισθητική μου με βοήθησε επαγγελματικά!
Πέρα της μουσικής έχεις εκδώσει και δυο πολύ όμορφες συλλογές ποιημάτων σου που με χαρά μου έχω στην κατοχή μου. Πες μας λίγα λόγια για αυτό. Τι σε κίνησε στους ποιητικούς στίχους;
Έγραφα στοίχους από μικρός, βρήκα κάτι ξεχασμένα ποιήματα που είχα γράψει τη δεκαετία του ’70. Έγραφα κατά καιρούς και όταν ένοιωσα ότι ήμουν έτοιμος με τη στήριξη των φίλων μου της ARS NOCTURNA (που τους ευχαριστώ ) εκδόθηκαν δύο ποιητικές συλλογές το ΓΟΤΘΙΚΟ ΡΟΜΑΝΤΖΟ και η ΤΕΤΡΑΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ .Είναι ποιήματα της μοναξιάς, της αναζήτησης, της περιπλάνησης κάτι που εκφράζει και το σήμερα. Παραμένω στο νεορομαντικό χώρο με στοιχεία φανταστικά και «γοτθικά» και έμμεσα αφορούν και τη σημερινή εποχή το χάσιμο της αλληλεγγύης και της ανθρωπιάς.

 


Ποια είναι η άποψη σου για την underground κουλτούρα; Σου τράβηξε το ενδιαφέρον κάτι από εκεί;
Οτιδήποτε καλό έχει συμβεί στη τέχνη τα τελευταία χρόνια έχει ξεκινήσει από την underground σκηνή. Η μουσική του ’60 από τα γκαράζ, ο τύπος που από το ’60 προσφέρει εναλλακτική ενημέρωση, κόμιξ, ταινίες έχει επηρεάσει τη κουλτούρα της σημερινής ζωής, πολλοί συγγραφείς όπως της beat generation που ξεκίνησαν από το underground και καταξιώθηκαν με τα χρόνια. Μη ξεχνάμε ότι η ίδια η λέξη σημαίνει μεταφορικά «αντίσταση» σε όποια μορφή εξουσίας και από τη φύση της είναι η underground σκηνή είναι πρωτοποριακή.
Gothic : τι σημαίνει για σένα; Πιστεύεις ότι είναι υπερτιμημένη λέξη;
Καθόλου υπερτιμημένη αλλά παρεξηγημένη. Δεν αφορά μόνο το μακάβριο αλλά κυρίως είναι τα συναισθήματα που παράγει η γοτθική τέχνη, η μυσταγωγία από μέσα από τη ψυχή σου το που δημιουργείται παρακολουθώντας την. Το αίσθημα που δημιουργεί η γοτθική αρχιτεκτονική, ο ρομαντισμός του ΠΟΕ, αλλά και το μακάβριο του ΛΟΒΚΡΑΦΤ, Η ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΜΠΩΝΤΛΑΙΡ, ο σουρεαλισμός του ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ ΜΠΟΣ. ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ μετά το ’80 αναπτύχθηκε η goth σκηνή, ορόσημο θεωρείται το Bela Lugosi is dead των Bauhaus (φανταστική η συναυλία που έδωσαν στο Σπόρτιγκ). Σαν παλαιότερος έβλεπα στοιχεία της goth στους Doors, Velvet Underground και αλλού. Σήμερα 20 χρόνια μετά ακόμα κυριαρχεί στις ευαίσθητες ψυχές οι Cure ,Siouxsie, o Ian Curtis ακόμα επηρεάζουν τη μουσική σκηνή.

Εκτός από την μουσική και την ποίηση έχεις προβεί και σε καμία άλλη δραστηριότητα;

Ασχολούμαι και ασχολήθηκα με το Μarketing και την Eπικοινωνία.
Η Τέχνη αν ήταν υπό εξαφάνιση πως πιστεύεις ότι θα ήταν η ανθρωπότητα;
Δεν θα υπήρχε ανθρωπότητα θα είμαστε είδος που έχει εξαφανιστεί από τη βαρβαρότητα !!!!!
Ποιοι καλλιτέχνες σε επηρέασαν αισθητά (συγγραφείς, ποιητές, ζωγράφοι, εικαστικοί, φωτογράφοι, ηθοποιοί, σκηνοθέτες κ.λ.π.);
Αυτοί που με επηρέασαν περισσότερο ήταν οι ρομαντικοί συγγραφείς του 19 αιώνα. Ιδιαίτερα ο Πόε, ο Μπωντλαίρ και ο Λόβκαφτ. Από τους μουσικούς η ψυχεδελική σκηνή του ’60 η goth σκηνή . Πιστεύω ότι ακόμα και το κίνημα του σουρεαλισμού με έχει επηρεάσει. Όταν γράφω πάντα βάζω μουσική (GOTH ή Dark Ambient) με βοηθάει και με εμπνέει. Για αυτό προτείνω στους φίλους μου όταν διαβάζουν τα ποιήματα μου να τα διαβάζουν με συνοδεία αυτής της μουσικής.

Τι σκοπεύεις να κάνεις μέσα στο 2016 και ποια είναι τα μελλοντικά σου όνειρα;
Δυστυχώς τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα για όλους σήμερα ιδιαίτερα για όσους θέλουν να προγραμματίσουν όποιο σχέδιο έχουν . Αυτό το καιρό γράφω πάλι και αν όλα πάνε καλά ελπίζω μέσα στο 2017 να εκδοθεί η νέα μου ποιητική συλλογή.

Σχολιάστε

