Tonia P. : Βλέπω την φωτογραφία σαν ένα παγωμένο παρελθόν | Eλλάδα Κράλλη

Η γνωριμία μας ξεκίνησε μέσω σχολίων σε μια ομάδα για κοινοποιήσεις σελίδων και μετά φτάσαμε στο σημείο να κανονίσουμε για φωτογράφηση.  Πότε ξεκίνησε αυτή η αγάπη σου για την φωτογραφία;

Πάντα αγαπούσα τη φωτογραφία. Από παλιά μπορούσα να κοιτάω ώρες φωτογραφίες  είτε σε άλμπουμ που έβρισκα σπίτι μου, είτε στο διαδίκτυο να ψάχνω δημιουργίες φωτογράφων. Το οπτικό ερέθισμα μου έφτιαχνε τη διάθεση και μου έδινε έμπνευση. Ένα χρόνο πριν ξεκίνησα να τραβάω δικές μου φωτογραφίες  και πριν κάποιους μήνες μου έγινε μια επαγγελματική πρόταση στην Art & you που αφορά φωτογραφίσεις σε μαγαζιά και εκδηλώσεις.

14872450_1542724075741835_582759324_n

Σου αρέσει να φωτογραφίζεις μόνο μοντέλα ή τοπία;

Ανθρώπους κυρίως και αυτό γιατί ο καθένας έχει κάτι διαφορετικό κάποιο μοναδικό στοιχείο που μπορεί να αποτυπωθεί με δικό του προσωπικό τρόπο στο φακό. Ο κάθε άνθρωπος εμπνέει διαφορετικά, δεν με ενδιαφέρει να έχει συγκεκριμένες αναλογίες ώστε να βγει κάτι που συμβατικά θεωρείται ωραίο. Μ αρέσει να παίρνω κάθε ιδιαιτερότητα του και να την αποτυπώνω. Παρόλα αυτά κάθε είδους φωτογράφισης είναι ενδιαφέρον, όπως τοπία σε φύση ή αστικό περιβάλλον, γιατί η κάθε ώρα της ημέρας είναι διαφορετική ή ένα σκηνικό που έχει δημιουργήσει ο ίδιος ο φωτογράφος.

Πόσο καλή χημεία έχεις με τα μοντέλα σου; Υπήρξε κάποια στιγμή που είχες νιώσει άσχημα με κάποιο μοντέλο σου την ώρα της φωτογράφισης;

Θεωρώ πως η χημεία με τα άτομα που βγάζω είναι καλή δεν ξέρω βέβαια αν έχουν την ίδια άποψη. Κάνω προτάσεις σε άτομα που ξέρω ότι τους αρέσει και θέλουν, δεν πιέζω καταστάσεις. Συνήθως μου λένε να τους προτείνω κάποιες ιδέες αλλά πάντα παροτρύνω να βγάλουν κάτι από τον εαυτό τους ή αν υποδύονται κάτι άλλο επιλέγουν εκείνοι το πως θα είναι. Δεν μου έχει τύχει κάτι περίεργο μέχρι στιγμής μόνο κάποια τεχνικά προβλήματα αλλά τα διόρθωσα .

Αυτό το μέσο τέχνης πως σε εκφράζει; Τι αισθήσεις σου δημιουργεί την ώρα που φωτογραφίζεις;

Όταν φωτογραφίζει κάποιος  μπορεί να κρατήσει μια στιγμή και να την μετατρέψει σε ανάμνηση. Βλέπω την φωτογραφία σαν ένα παγωμένο παρελθόν. Επίσης είναι ένα παράθυρο από την πραγματικότητα στη  φαντασία. Μπορεί να γίνει όμορφη, αποκρουστική και να εστιάσει σε πράγματα που δεν θα μπορούσε κανείς να παρατηρήσει εύκολα.

14877270_1542724079075168_618726430_n

Πιστεύεις ότι πριν κάθε φωτογράφηση είναι απαραίτητο μια έμπνευση; Αν ναι τι σε εμπνέει πιο πολύ;

Για μένα ναι είναι απαραίτητη μια έμπνευση πριν τη φωτογραφία γιατί προτιμώ πάντα να υπάρχει ένα θέμα. Εμπνέομαι από τα χαρακτηριστικά και το χαρακτήρα των ατόμων που φωτογραφίζω, από ασχολίες ή προσωπικές ιστορίες τους, άσχετα από εκείνους μπορεί πηγή έμπνευσης να είναι ένα βιβλίο ή ταινία, μια έκφραση (όπως η δική σου από τις ιστορίες σου) ακόμα και μια λεπτομέρεια.

Ο κόσμος πως αντιδράει με τα έργα σου; Είχες ποτέ κάποιο αρνητικό σχόλιο και πως το αντιμετώπισες;

Είμαι καινούρια σχετικά στο χώρο της φωτογραφίας και δεν έχω έρθει αντιμέτωπη με πολλά σχόλια. Σίγουρα δεν θα άρεσαν σε όλους αυτά που έχω κάνει. Πάντως με χαρά μπορώ να πω πως τα άτομα που έχω φωτογραφίσει δεν έχουν εκφράσει κάποιο ιδιαίτερο παράπονο μέχρι στιγμής.

Πρόσεξα ότι είχες ασχοληθεί λίγο ποζάροντας ως μοντέλο σε φωτογραφίσεις. Αυτό σε παρακίνησε ώστε να μπεις πιο πολύ στον χώρο;

Ναι το ότι είχα φωτογραφηθεί και εγώ από άλλους φωτογράφους με παρακίνησε να ασχοληθώ. Πήρα κάποιες ιδέες, έμαθα τον τρόπο που δουλεύουν. Οι ίδιοι μου έδειξαν κάποια βασικά πράγματα και με χρειάστηκαν ως βοηθό τους σε κάποιες δουλειές τους.

Πέρα της φωτογραφίας έχεις προβεί και σε καμία άλλη δραστηριότητα;

Ναι μου αρέσει να βοηθάω ανθρώπους και αυτός είναι ένας λόγος που επέλεξα να σπουδάσω νοσηλευτική. Έχω ασχοληθεί με γυμναστική όπως  μαθήματα αυτοάμυνας τα οποία θεωρώ πολύ σημαντικά.

14886327_1542724052408504_226101832_n

Η μουσική είναι βασικός παράγοντας όλων μας. Εσένα πως γεμίζει; Τι κόσμους μπορεί να σου δημιουργήσει;

Η μουσική είναι από μόνη της ζωογόνος πηγή της έμπνευσης . Όσο αφορά  τη μουσική πάντα με συνοδεύει όταν επεξεργάζομαι τις φωτογραφίες μετά από μια φωτογράφιση.  Αφού η φωτογραφία είναι ένα βουβό μέσο από την πραγματικότητα στη φαντασία η μουσική κάνει το ίδιο χρησιμοποιώντας τον ήχο δίνοντας ζωντάνια στους βουβούς κόσμους της φωτογραφίας.

Υπήρξαν κάποιοι καλλιτέχνες που άσκησαν μέγιστη επηρροή πάνω σου (φωτογράφοι, μοντέλα, ηθοποιοί, ζωγράφοι, συγγραφείς, σκηνοθέτες κ.λ.π.);

Έχω παρακολουθήσει πολλά έργα κυρίως καλλιτεχνών του σουρεαλισμού γιατί έχουν δημιουργήσει κάτι πέρα από αυτό που υπάρχει στο οπτικό μας πεδίο. Κύριοι εκπρόσωποι  Andre Breton, Man Ray και πάρα πολλοί άλλοι. Και σημαντικό ρόλο έχουν και οι φωτογράφοι που έχω έρθει σε επαφή όπως ανέφερα και πριν με την φαντασία τους και τις συμβουλές τους

Πως θα φανταζόσουν έναν κόσμο χωρίς την ύπαρξη της Τέχνης;

Κόσμος χωρίς τέχνη; Κενός και στείρος κόσμος.

Ποια είναι τα σχέδια σου μέχρι το τέλος του ’16 και ποιοι είναι οι μελλοντικοί σου στόχοι με το νέο έτος;

Θα ήθελα να έχω και άλλες συνεργασίες όπως η δική σου που με τα γραπτά σου και την όρεξη σου μου έδωσες ιδέες. Μελλοντικοί στόχοι αν όχι το επόμενο έτος αλλά γενικά είναι να ταξιδέψω. Τα ταξίδια είναι ζωτικής σημασίας και ιδιαίτερα για έναν φωτογράφο. Επίσης έχω σκοπό να συμπεριλάβω σε καινούριες φωτογραφίσεις κάποια κοινωνικά μηνύματα.

13962522_1564895470481393_761647321689824723_n

Για περισσότερες πληροφορίες εδώ:

https://www.facebook.com/Tonia-P-photography-1541155096188764/

Σχολιάστε

