Είδαμε: Breakfast at Tiffany’s (1961) – Blake Edwards | Όμικρον Μι

Δεν ξέρω αν αγαπάω αυτή την ταινία για τη νουβέλα της, ή αν αγαπώ αυτή τη νουβέλα λόγο της ταινίας. Ή ίσως φταίει απλά η εκπληκτική ερμηνεία της Audrey Hepburn. Πάντα ήθελα να κάνω ένα αφιέρωμα στο Breakfast at Tiffany’s που μια από τις αγαπημένες μου ταινίες. Με αφορμή την πεντηκοστή πέμπτη επέτειο από την κυκλοφορία της ταινίας και τη νέα στήλη «Είδαμε» κάνω μια διπλή παρουσίαση βιβλίου και ταινίας.

14696979_1387291287961442_533543879_nΘα ξεκινήσω από το βασικότερο, που είναι η πλοκή, το σενάριο της ταινίας. Στο πρώτο μέρος αυτής της παρουσίασης ανέλυσα την υπόθεση της νουβέλας. Εδώ όμως η ιστορία παρουσιάζεται κάπως διαφορετική. Η Holly λοιπόν είναι μια εικοσάχρονη λαμπερή στάρλετ που ζει στην Νέα Υόρκη και αναλώνεται σε πάρτι και κοσμικές συγκεντρώσεις. Συγκατοικεί με έναν ανώνυμο γάτο σε ένα διαμέρισμα στην Ανατολική Εβδομηκοστή οδό, στην ίδια πολυκατοικία όπου θα μετακομίσει και ένας επίδοξος συγγραφέας/ζιγκολό ο Paul Varjak. Ανάμεσα τους θα αναπτυχθεί από την πρώτη κιόλας μέρα μια ιδιαίτερη σχέση.

Ψάχνοντας να βρει έναν καλό πλούσιο γάμο, η Holly, θα ανακαλύψει την κρύα πραγματικότητα. Ο Rusty Trawler θα αποδειχθεί απάτη, ενώ ο διπλωμάτης και υποψήφιος για πρόεδρος της Βραζιλίας José θα την εγκαταλείψει μόλις ξεσπάσει το σκάνδαλο με την υπόθεση ναρκωτικών του γερό-Sally Tomato.έτσι λοιπόν η Holly θα αναθεωρήσει την σχέση της με τον Paul, και ρίχνοντας τα τείχη που η ίδια έχει υψώσει γύρω της θα παραδοθεί στον έρωτα τους.

Φυσικά αφού μιλάμε για Χόλιγουντ θα πρέπει να έχουμε κατά νου πως ότι αιχμηρό υπήρχε στην αρχική ιστορία έχει λειανθεί. Οι σχέση του κεφαλαίου με το ναζισμό απαλείφεται -ο Rusty Trawler στη νουβέλα παρουσιάζεται ως οπαδός του ναζισμου- οι πιο ελεύθερες ιδέες της Holly σβήνονται -στη νουβέλα υποστηρίζει ανοικτά την σεξεργασία, καθώς και τις ομοφυλοφιλικές σχέσεις και γάμους (μάλιστα δηλώνει ότι ευχαρίστως θα παντρευόταν η ίδια την Greta Garbo) και η συνεχής απογοήτευση και ματαιότητα δίνει την θέση της σε ένα , μαντέψτε τι, happy end.

Όσον αφορά τη σκηνοθεσία ο Blake Edwards μας προσφέρει ένα απολαυστικό αποτέλεσμα όπως 1414683143931_image_galleryimage_no_merchandising_editoriaμας συνηθίζει άλλωστε και από άλλες του ταινίες. όμορφες εικόνες της Νέας Υόρκης, ζωντανοί άνθρωποι, έντονοι ρυθμοί στα πάρτι, και αρκετή δόση χιούμορ σε κάθε ευκαιρία. Μια κωμικοτραγική πραγματικότητα, όπως άλλωστε και η ζωή η ίδια. Στις αγαπημένες σκηνές κρατάω την Holly να τραγουδάει με τη συνοδεία της κιθάρας της το Moon River, την σκηνή όπου βρίσκονται στο Tiffany’s και ανάμεσα σε όλα αυτά τα λαμπερά και ακριβά κόσμημα επιλέγουν το δακτυλίδι δώρο από τα γαριδάκια για να χαράξουν επάνω τα αρχικά τους, και φυσικά το μεγάλο φινάλε το γάτο χωμένο μέσα στο παλτό της Holly και  το φιλί στη βροχή. Είπαμε happy end είναι αυτό.

Τα κάδρα και η φωτογραφία είναι προσεγμένα στην εντέλεια, έτσι ώστε  όλη η ταινία να αποτελεί μια σαράφη όμορφων εικόνων υπό τους ήχους του αρμονικά μαγευτικού σάουντρακ του Henry Mancini. Όσο για τις ερμηνείες είναι όλες καταπληκτικές, με την Audrey Hepburn φυσικά να κλέβει την παράσταση. Καμία άλλη δε θα μπορούσε να είναι κατά την γνώμη μου τόσο  ¨Holly¨ όσο αυτή. Θεωρώ ότι ο ρόλος είναι κομμένος και ραμμένος στα μέτρα της, ή ίσως ακόμα η Audrey δημιουργεί μία δικιά της ¨Holly¨. Θεωρώ ότι κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να διαβάσει το Πρόγευμα στο Τίφφανυς έχοντας στο μυαλό του μι άλλη Χόλλυ πέραν της Audrey Hepburn. Και θέλω να πω εδώ ότι πρέπει να πούμε ένα μεγάλο ευτυχώς που δεν εισακούστηκε η πρόταση του ιδίου του Τρούμαν Καπότε ο οποίος ήθελε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο την Marilyn Monroe. Θα ήταν σίγουρα μια «κακή» Χόλλυ.

03-danish-breakfast-at-tiffanysΤελειώνοντας και συνοψίζοντας θέλω να πω ότι αυτή η ταινία θεωρείτε από πολλούς ένα αριστούργημα της 7ης τέχνης, και γω δεν έχω παρά να συμφωνήσω μαζί τους.  Θεωρώ ότι είναι η καλύτερη ερμηνεία στην καριέρα της Audrey Hepburn και μια από της καλύτερες δημιουργίες του αγαπημένου σκηνοθέτη Blake Edwards. Το τελικό αποτέλεσμα είναι μια ταινία διαχρονική, πλημμυρισμένη με χρώματα, με μουσικές, και με έντονα συναισθήματα που καθηλώνουν και αφήνουν μια γεύση γλυκιάς θλίψης.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s