Iratus | Καλύτερα να ξέρεις τους δαίμονες παρά τους θεούς σου

Ανάμεσα σε περιοδείες και δίσκους, καλοκαίρια και χειμώνες, ο Ιratus αφήνει πένες και μικρόφωνα και μας «ραπάρει» για τον νέο του δίσκο ενώ μας μιλάει για το παρελθόν και το μέλλον: η αρχή, τα μελλοντικά σχέδια, την «νέα σχολή» hip hop κ.α.

14536866_1093209264108540_87548938_o-1024x493

Τελικά το hip hop είναι σκοτάδι ή φως;

Το χιπ χοπ είναι ξημέρωμα. Όσο σκοτάδι κρύβει πίσω του, άλλο τόσο φως έχει μπροστά του.

Ο Βαγγέλης είναι τόσο νευριασμένος όσο ο Iratus;

Ο Βαγγέλης είναι ότι και ο Iratus. Ίσως με μία μικρότερη δόση υπερβολής, ίσως και όχι.

Βασικά τώρα που το σκέφτομαι όχι, νομίζω ότι είτε υπέγραφα σαν Ευάγγελος Γκότοβος είτε σαν Iratus θα ήταν ένα και το αυτό.

Θέλω να σε πάρω 14 χρόνια πίσω. Στην πρώτη πένα, στο πρώτο χαρτί μα προπάντων στις πρώτες σκέψεις. Τι κρυβόταν πίσω από τους πρώτους στίχους; Έρωτας, ανησυχία, μίσος;

Θα ήταν πολύ εύκολο να πω ότι κρυβόταν κάτι από τα προαναφερθέντα αλλά ξεκίνησε ουσιαστικά επειδή ήθελα να κάνω αυτό που έκαναν όσοι άκουγα, εξού και οι βλακείες που έγραφα τότε.

Στιχουργός ή ποιητής ή απλά Ιratus;

Στη χώρα του «ότι δηλώσεις, είσαι», ό,τι και να σου πω λίγη σημασία θα έχει. Πάραυτα θα πω απλά Iratus, γιατί εμπεριέχει και το στιχουργός και το ποιητής. Αν και πολύ δύσκολα θα δήλωνα ποιητής σε μία χώρα όπου έχει ζήσει ο Ελύτης, ο Σεφέρης και ο Ρίτσος… όση λυρικότητα κι αν έχουν οι στίχοι μου πολλές φορές.

14513818_1093209297441870_738650483_o-1024x576

Έρωτας για σένα είναι;

Η έλλειψη της ανάγκης για επιβολή σε έναν άνθρωπο που νιώθεις ευάλωτος απέναντί του.

Έχεις εχθρούς;

Έχω, αλλά όχι ακόμα αυτούς που θα ήθελα.

Πριν ένα χρόνο κυκλοφόρησες την τέταρτη προσωπική σου δουλειά «Αγαπώ βαθιά, μισώ βαθύτερα» ενώ φέτος, μετά από ένα χρόνο ενημερωνόμαστε ότι κάτι καινούριο ετοιμάζεται. Καινούριος δίσκος λοιπόν ονόματι «Ωκεανοί». Το ωραίο με την όλη φάση, είναι το παιχνίδι στην ημερομηνία κυκλοφορίας όπως βλέπουμε και στην οφίσιαλ εικόνα που ανέβασες στην προσωπική σου ιστοσελίδα. Μας έχεις βάλει η αλήθεια σε mood escape room, αναζητώντας το πολυπόθητο στοιχείο. Θα ήθελες να μοιραστείς μαζί μας μερικά στοιχεία αλλά και τι να περιμένουμε;

Δεν θέλω να πω πολλά γιατί είναι ακόμα «υπό κατασκευή».

Θα μείνω σε αυτό το αποσπασματάκι

«2/3 από νερό η γη

2/3 από νερό και εσύ

2/3 του πλανήτη που κανείς δεν έχει δει.»

12805676_994038624003764_5223258474895519389_n-1

Kάτι πήρε το μάτι μου ότι σπουδάζεις Ψυχολογία. Όντας και εγώ, φοιτήτρια ψυχολογίας κι έχοντας μια ιδιαίτερη αγάπη προς το Φρόιντ θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σου ένα του απόφθεγμα. «Οι δαίμονες δεν υπάρχουν, όπως και οι θεοί άλλωστε. Είναι απλά δημιουργήματα της ψυχικής δραστηριότητας του ατόμου.» Με τους δικούς σου δαίμονες και θεούς πως τα πας;

Με προβλημάτισε λίγο το απόφθεγμα αυτό διότι θεωρώ ότι από την στιγμή που η ψυχική δραστηριότητα ενός ατόμου δημιούργησε κάτι, αυτό αυτομάτως υπάρχει. Προφανώς και δεν μιλάμε για όντα με υλική υπόσταση, αλλά αυτό δεν αλλάζει το πόσο πραγματικά ισχύει για κάποιους.  Νιώθω ότι ο Φρόιντ εδώ είπε το προφανές  δυο φορές και αυτοαναιρέθηκε στο ενδιάμεσο. Περίπου ότι συμβαίνει στα περισσότερα ραπ μου. Χαχα.

Πέρα από την πλάκα τώρα, για τους θεούς μου δεν ξέρω γιατί δεν τους έχω ορίσει ώστε να ξέρω πως με επηρεάζουν. Δεν είμαι σίγουρος ποια θα μπορούσε να είναι μία ανώτερη δύναμη για μένα, που άμεσα να με επηρεάζει.

Ωστόσο, ξέρω ποιοι είναι οι δαίμονές μου. Είμαστε σε άμεση καθημερινή επαφή. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να επεκταθώ εκτενέστερα στο ποιοι ακριβώς είναι και τι κάνουν, αλλά το σίγουρο είναι ότι αποτελούν πηγή των γραπτών μου. Κι ας μου στερούν χρόνια και χαρές  στο ενδιάμεσο.

Και για να καταλήξω:

Καλύτερα να ξέρεις τους δαίμονές σου παρά τους θεούς σου.

14456823_1093209274108539_2144623978_o-1024x683

«Μακαρόνια, Τρίτη, Πέμπτη». Τι εννοεί τελικά ο Ιratus;

Το μακαρόνια Τρίτη Πέμπτη είναι μία φράση που χρησιμοποιώ για να δείξω την ανούσια επανάληψη, τη στερεοτυπική νόρμα, τον από φόβο «αυτοπρογραμματισμό» του μικροαστού.

Σκέφτηκες ποτέ το κύκνειο άσμα σου; Θεωρείς ότι κάποια στιγμή θα πάψει να υπάρχει ο Iratus, και θα μείνει ο Βαγγέλης;

Ναι, η αλήθεια είναι ότι το έχω σκεφτεί. Αλλά πλέον, ακόμα κι αν πω ότι «παιδιά αυτός είναι ο τελευταίος μου δίσκος», όσο υπάρχει Βαγγέλης θα υπάρχει και Iratus.

Πως το βλέπεις το νέο υλικό του σήμερα; Την νέα γενιά της hip hop σκηνή;

Δεν είμαι σίγουρος αν είμαι ο κατάλληλος άνθρωπος για να κρίνει τη νέα γενιά του hip hop

Καθότι δεν είμαι σίγουρος αν εγώ είμαι μέλος της παλιάς γενιάς.  Μπορώ να πω με ασφάλεια όμως,  πέρα από το «ιστορικό» της όλης υπόθεσης ότι ταλέντα βγαίνουν κάθε μέρα. Και ανά τακτά χρονικά διαστήματα φτάνει υλικό στα αυτιά μου  το οποίο θεωρώ αξιόλογο.

14466947_1093209277441872_495911619_o-1024x576

Τι να περιμένουμε για το μέλλον;

Θα υπάρξει κάποια στιγμή το φθινόπωρο μία συναυλιακή διακοπή, ειδικά όταν ο δίσκος μου θα μπει στην τελική ευθεία. Οπότε αυτό που μπορώ να πω με μια σχετική ασφάλεια είναι ότι αρχές του 2017 θα κυκλοφορήσει οι «Ωκεανοί».

Πρώτη Δημοσίευση: http://music-space.gr/oso-exo-foni/iratus-kalytera-na-xeris-tous-demones-sou-para-tous-theous-sou/

Σχολιάστε

